שחר אילן: "צריך לקנא במיליארדי המצוות שעומדות לזכות לופוליאנסקי"

    שחר אילן, סמנכ"ל חדו"ש 3 Comment on שחר אילן: "צריך לקנא במיליארדי המצוות שעומדות לזכות לופוליאנסקי"
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כשנה וחצי, לאחר פסק הדין הקשה של השופט דוד רוזן שבו הוא גזר 6 שנות כלא על ראש עיריית ירושלים לשעבר ומייסד 'יד שרה' אורי לופוליאנסקי, כתב סמנכ"ל עמותת 'חדו"ש' החילונית שחר אילן פוסט מרגש התומך בלופוליאנסקי.

    את הפוסט הזה הייתי צריך לכתוב הרבה לפי גזר הדין של לופוליאנסקי, לא אחרי. לא שזה היה משנה משהו לשופט רוזן. אבל זה היה גורם לי להרגיש יותר טוב עם עצמי, שעשיתי את המעט שאני יכול כדי למנוע את העוול הנורא הזה. עכשיו יש לי בעיקר תחושה של חוסר אונים.

    יש שני אנשים שכתבתי עליהם שאם יש ל"ו צדיקים בדור הם נמנים עליהם. אורי לופוליאנסקי היה אחד מהם (מייסדת מוקד סיוע לעובדים הזרים סיגל רוזן היתה השניה). הרעיון שלופוליאנסקי ישב בכלא הוא בילתי נסבל. שש שנים? פשוט חלום בלהות.

    קשה לומר משהו טוב על חברה ששולחת את אחד מגדולי צדיקיה לכלא. נכון, קשה לומר גם משהו טוב על חברה שיש בה פרשיות שחיתות כמו הולילנד. ויש עבירות שמצדיקות לשלוח לכלא כל אדם. זה לא המקרה. לופוליאנסקי כידוע לכולנו לא הצטרף לתחביב של אישי הציבור בישראל לאסוף דירות והוא רחוק מלהיות אדם עשיר. ולופוליאנסקי לא הרוויח כלום מהשוחד שלקח חוץ מזה שיד שרה יכלה לעזור ליותר אנשים. רובנו היינו מקבלים פסק דין בלי כלא ורואים בו צדק. שש שנים? השופט רוזן סבל מליקוי מאורות קשה. אוקי אז אני חוזר על עצמי. מותר לפעמים.

    כדי להבין את גודל מפעלו של לופוליאנסקי אפשר להסתכל ברמה האישית. הרי כל אחד מאיתנו נעזר ביד שרה. גם כל קרוב או חבר שלנו. עד שנדמה לנו שיד שרה היא חלק מהממשלה אבל היא לא. היא ארגון שיזם אדם פרטי ומסייע כל שנה למאות אלפי ישראלים וחוסך מאות מיליוני שקלים למערכת הבריאות.

    אלא שיד שרה היא פטנט שהועתק לעשרות מדינות בעולם. כלומר בזכות לופליאנסקי החיים של  מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם טובים יותר ונחסכים מיליארדים. אם הייתי מאמין בגן עדן הייתי כל כך מקנא בזכויות שלו. כיוון שאני לא מאמין,  אני פשוט מקנא בכך שעשה לכל כך הרבה אנשים כל כך טוב.

    כיוון שלפוסט הזה אין אפילו יומרה קלושה לאובייקטיביות ביקשתי מדובר יד שרה דוד רוטנר רשימה של פעולות יד שרה בעולם בשנים האחרונות.תגובתו: "יד שרה הדריכה וסייעה לג'וינט להקים עשרות סניפי השאלה ובתי מלאכה ברחבי ברית המועצות לשעבר; באנגולה צוות מיד שרה הקים מחסן ובית מלאכה והדריך אנשי מקצוע לתפעל אותם; באוזבקיסטאן מרכז שרות ושיקום לילדים בעלי צרכים מיוחדים; בדרום אפריקה נפתחו סניפי השאלת ציוד על בסיס מודל יד שרה; בדרום קוריאה נערכו סדנת הדרכה להתנדבות וחילופי משלחות; מספר מדינות נוספות במרכז ודרום אמריקה מעוניינות אף הן להקים מודלים דומים לזה של יד שרה; נערכו גם מפגשים וסיורים בירדן ובתורכיה אך מסיבות פוליטיות העניין מתעכב". למה אתם לא יודעים את כל זה? כי לופוליאנסקי באמת לא אוהב תקשורת. כל כך הרבה אנשים, ביניהם אני, ניסו להסביר לו כמה הוא טועה. לא עזר.

    קיבלתי כבר כמה תגובות בפייסבוק שטענו שלופוליאנסקי תמך ביודעין בפרוייקט גרוע שמחבל בעיר. עמית סגל צייץ בטוויטר ובצדק שלופוליאנסקי לקח לירושלים את קו הרקיע שלה. אבל כדאי לנסות להביט על הפרוייקט בעיניים שלו. חרדים (הכללה שכמובן יש לה יוצאים מהכלל רבים) לא חושבים שהולילנד הוא פרויקט גרוע. חרדים אוהבים בניה כוחנית, מפוארת ומגלומנית. הולילנד יפה בעיניהם. ראו את בית המקדש של חסידות בעלז בצפון ירושלים. זה לגיטימי וזה עניין של טעם. לכן, מנקודת מבטו של לופוליאנסקי הוא רק היטיב עם העיר. הוא ואני התווכחנו על נטייתו לאשר בנייה לגובה, אבל אין לי ספק שעמדתו בעד פרוייקטים מגלומניים היא עמדה כנה.

    במונחים דתיים כל אדם צריך לקנא במיליארדי המצוות שעומדות לזכות לופוליאנסקי שיקנו לו כנראה מקום של כבוד במזרח של המזרח של גן עדן. אני מקנא בלופוליאנסקי פשוט בגלל שהוא עשה טוב לכל כך הרבה אנשים.

    לא במקרה אני לא מתייחס למצב הבריאותי של לופוליאנסקי. כי בעיני גם אם הוא היה בריא כשור אסור היה שהוא יהיה בכלא יום אחר. עכשיו נשאלת רק השאלה איך אנחנו יוצאים מהבוץ הנורא הזה ומונעים את חרפת הכנסת לופוליאנסקי לכלא. ערעור? חנינה? זה צריך להעסיק את כולנו כי לחברה שמכניסה צדיק כמו לופוליאנסקי לכלא אומרת דברים רעים בעיקר על עצמה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      פפש לא יאומן שנשמע את זה ממנו